Club Informatie

Historie

In 1963 kwamen een aantal geïnteresseerde mensen uit Meijel bij elkaar om mogelijkheden en afspraken te maken om te komen tot een tennisclub in Meijel. Nadat al snel bleek dat er buitengewoon veel belangstelling was is de club LTC Meijel ontstaan. De opening van de accommodatie was op 28 mei 1964.  Het ‘sportpark’ bestond toen nog uit 1 baan en een ‘keet’ met wc, 1 tafel en 4 stoelen. Dit alles was gesitueerd nabij het Hazenpad, ongeveer waar nu de fam. Hoeijmakers woont.

Al vrij snel was het behelpen op dat ene gravelbaantje en werd  gezocht naar een uitbreiding van het park.  Dit werd gevonden op locatie Heufkesweg  / Startebos.

In 1976 kwam er dan ook de opening van het nieuwe park, gelegen op de huidige locatie. We gingen toen van 1 naar 2 banen en met een heuse kantine met douches en kleedlokalen. Dit was een gedeelte van een gebouw die voorheen dienst deed als kippenhok. Nu nog zie je in ons logo en op het beeld op de parkeerplaats dit terugkomen.

Het achterste gedeelte van het gebouw was toen in gebruik van de handbalclub die er ook een asfalt veld hadden liggen voor trainingen en competities.

In 1982 werd het park alweer uitgebreid van 2 naar 3 gravelbanen en ook werd er verlichting aangelegd. Hierbij werd  ook al rekening gehouden voor het aanleggen van een 4e baan.

Een volgende modernisering dient zich aan in 2005 waarbij uitbreiding naar 5 banen gerealiseerd gaat worden. Daarbij worden het all-weather-banen waardoor het  hele jaar door tennis gespeeld kan worden. Bij dit plan wordt ook al meegenomen dat er een nieuw clubgebouw komen gaat. Dit komt tot stand met veel zelfwerkzaamheid  van de eigen leden. We spreken dan over 2008.

In 2020 is de toplaag vervangen door roodzand kunstgras wat het speelplezier en speelcomfort weer ten goede komt.

Dit is de situatie zoals die anno 2022 nog steeds is. Maar chapeau … een accommodatie om nog steeds trots op te zijn. Een prachtig sportcomplex met een schitterend gelegen en ingericht clubgebouw en met 5 all-weather-banen incl mini – baantje.