Leden Informatie

Info voor nieuwe leden

Hieronder wat informatie over de tennisclub van Meijel. Voor mensen die interesse hebben in deze mooie sport een eerste kennismaking met het hoe en wat binnen de club.

• Het fijne van tennis is dat dit echt een sport is voor jong en oud. Ook op latere leeftijd is tennis nog prima te leren. Je bent lekker buiten bezig en je hebt maar 1 maatje nodig om lekker te kunnen spelen. De sport is weinig blessure gevoelig. Zeker bij het recreatieve dubbelspel wat het meeste gespeeld wordt
  • Vanaf december 2022 hebben we ook 2 padelbanen. Gebruik hiervan valt ook onder het lidmaatschap van onze club. Dus tennissers mogen ook padellen en padellers mogen ook tennissen. Leden van de club hebben voorrang op huurders.( op bepaalde tijden). Wel moet je online inschrijven voor een padelbaan en met 4 personen zijn.
  • Om te padellen zul je online een baan moeten reserveren. Hoe dit in z’n werk gaat staat onder kopje PADEL op onze site vermeld.
  • Padel speel je 2 : 2. Je moet dus met 4 personen zijn voordat je mag reserveren.
  • Tennis vaste uren: 2 keer per jaar kun je jezelf inschrijven voor een vast moment voor jouw vaste groepje van 4 of 5 personen. Dat wil zeggen dat dit uur voor jouw groep gereserveerd is. Dan moet je er wel elke week zijn. Periode 1: november 2023 tot juli 2024. Periode 2: juli 2024 tot januari 2025. Inschrijfformulieren hangen op het info bord of zie ltcmeijel.nl bij de nieuwsberichten
  • Trainingen tennis. Deze worden verzorgd door Personal Tennis. Je kunt jezelf inschrijven via hun website -> www.personaltennis.nl. Op dit moment is er op de donderdagavond vanaf 19:00 uur ook nog les / training. Het volgen van lessen wordt ten zeerste aanbevolen. A. om het tennisspel beter onder de knie te krijgen en B. om andere clubleden te leren kennen.
  • Trainingen padel. Bij de introductie van de nieuwe Padelbanen wil de club iedereen ondersteunen door het nemen van lessen / introductieavonden / tossavonden om het spel eigen te kunnen maken. begin 2023 hopen we dit ook aan te kunnen bieden.
  • Competities: Er is een voorjaarscompetitie en najaarscompetitie. Een competitie duurt 7 weken. Via het T.C. lid Erik Smets wordt tijdig bekend gemaakt wanneer en hoe je hiervoor kunt opgeven.
  • Toernooien : We hebben in Meijel 2 ‘open toernooien’. Bij een ‘open toernooi’ kunnen alle leden zich opgeven; ook van andere tennisclubs. Je wordt dan op speelsterkte ingedeeld. Je kunt jezelf ook inschrijven bij andere toernooien bij andere tennisclubs. Dit kan via toernooi.nl.
  • Club toernooien. Recreatief of prestatief. Hiervoor komt er info te hangen op het publicatie bord of krijg je info via de nieuwsbrief die ieder lid via de mail toegestuurd krijgt. Dus geef je emailadres door!
  • Kantine. Zelfwerkzaamheid. Wil je na afloop lekker even kletsen onder genot van een drankje. (Zo hoort het ook).  Dan doen we dat op basis van zelfwerkzaamheid. > Je schenkt zelf in, je rekent zelf af, je ruimt zelf op. Vraag gerust even hoe het werkt aan andere leden. (Voor het openen en sluiten van de kantine is er een sleutel nodig. Deze wordt per dag doorgegeven. )
  • Vrij tennis: Op alle momenten waar geen vast uur ingepland staat en/of competitie of toernooien gespeeld worden, kun je op elk moment de baan op, ook overdag. ( vast uur is alleen doordeweeks, niet op vrijdagavond en in het weekend).
  • Vrij padel: leden kunnen gaan padellen nadat ze op de KNLTB app gekeken hebben dat er niemand gereserveerd heeft.
  • Jeugd en trainingen. Het lidmaatschap van jeugdleden is inclusief de verplichte lessen die op dit moment op maandag gegeven worden door trainers van Personal Tennis.
  • Competitie jeugd. Ieder jeugdlid (vanaf een half jaar lid) doet mee aan de competitie. Het jeugdtennis is ingedeeld op kleur wat steeds een niveau hoger inhoudt. (rood, oranje, groen, geel).
  • Nog vragen? Kijk eens op de site van de club of neem even contact op met een van de bestuursleden.

• Aanmelden kan door het inschrijfformulier in te vullen op :